Zaplanowaliśmy następujący przebieg tury:

  1. Rozdzielenie żołnierzy na obronę i pozyskanie drewna
  2. Alokacja żołnierzy przeznaczonych do obrony w zespołach N, E, S, W
  3. Pojawienie się żołnierzy z drewnem (z poprzedniej tury) i alokacja w zespołach N, E, S, W. Żołnierza z drewnem można zaalokować do obrony, ale traci on niesione drewno i musi powrócić do lasu po nowe.
  4. Pojawienie się zdarzeń według scenariusza, uwzględnienie wpływu zdarzeń.
  5. Wykonanie prac budowlanych (według zaalokowanych ludzi), wydobycie drewna (odwrócenie żołnierzy na drugą stronę).
  6. Pojawienie się losowych ataków.
  7. Przesunięcie ataków losowych w kolejce (+2 tury, +1 tura, tura bieżąca).
  8. Ustalenie wyników ataków na obóz.
  9. Z portu pojawiają się nowi legioniści, o ile port jest zbudowany
  10. Zaraportowanie tury
  11. Żołnierze za wyjątkiem pracujących w lesie wracają do wspólnej puli.

Co turę każdy zespół N, E, S, W ciągnie po jednej karcie ataku i ustawia w kolejce. Mogą się zdarzyć karty „Brak ataku” i wtedy zespół ma szczęście. Ataki widać na 2 tury do przodu.

Co turę według scenariusza ciągnie się kartę zdarzenia. Robi to trener lub osoba pracująca w lesie.

Role w grze:

  • Las – 1 osoba
  • Zespoły N, E, S, W – 4-8 osób

Gra będzie mieć 8 tur i powinna się skończyć w 2,5 godziny.

Przebieg gry:

  1. Zapoznanie się z zasadami
  2. Rozdział ról
  3. Zaplanowanie projektu lub przeczytanie otrzymanych planów
  4. Rozegranie tur 1-8
  5. Podsumowanie gry
Zapisz się na nasz newsletter

Zapisz się na nasz newsletter

Twój e-mail został zapisany

Share This