Floryda – analiza biznesowa
Zarząd firmy Outer Space ogłosił 3 przetargi na zaprojektowanie i stworzenie rozwiązań wspierających centrum lotów kosmicznych. Wszystkie 3 przetargi wygrała firma ACME i natychmiast utworzyła 3 niezależne zespołu do zebrania wymagań i stworzenia dokumentacji analizy biznesowej.
Uczestnicy stają się członkami zespołów projektowych firmy ACME, których celem jest zaprojektowanie, a następnie wyprodukowanie właściwych rozwiązań.
Wybrani klienci symulacji
Główne zagadnienia
- Komunikacja w projekcie
- Dokument analizy biznesowej
- Role w projekcie, w szczególności analityka, producenta, wdrożeniowca
- Zarządzanie wymaganiami
- Wymagania, koncepcja, projekt, rozwiązanie
Logistyka
- Liczba uczestników w grupie: 6-15
- Czas trwania: 1dzień
- Dostępne języki: polski, angielski
- Powierzchnia sali: 25 m2
Przebieg symulacji
Zadaniem uczestników jest przeanalizować wymagania biznesowe, przeprowadzić wywiady z pracownikami klienta i wyspecyfikować dokument analizy biznesowej. W drugim kroku uczestnicy zamieniają się specyfikacjami i wytwarzają zamówione rozwiązania. Na koniec zaś prowadzony jest rozruch przed klientem i odbiór dziesiątek wymagań. W razie braku spełnienia któregoś z nich klient naliczy kary, więc sprawa jest poważna.
Dla podniesienia atrakcyjności i lepszego zilustrowania sytuacji projektowych w części symulacyjnej zastosowano zestawy klocków Lego Mindstorm i Lego Duplo.
Szkolenie Florida jest często organizowane łącznie ze szkoleniem Test Flight celem pokazania perspektyw analityka biznesowego, systemowego, programisty oraz wdrożeniowca. Obie symulacje są tak skonstruowane, aby stanowiły logiczną ciągłość i się uzupełniały. Łącznie takie szkolenie trwa 2 dni.
Agenda
Wprowadzenie w zasady gry
Podział na 3 grupy
Zapoznanie się z dokumentacją wymagań klienta
Napisanie dokumentów analizy biznesowej
Wymiana dokumentacji miedzy grupami
Stworzenie i dostarczenie 3 rozwiązań
Odbiór 3 rozwiązań przez klienta
Podsumowanie całej symulacji
Zastosowanie
- Zintegrowanie członków zespołu projektowego, w szczególności architektów, analityków, programistów, wdrożeniowców
- Zmiana postaw w kierunku lepszej współpracy i komunikacji
- Wzrost motywacji do współpracy w projekcie
- Wzrost przekonania, że analiza biznesowa zwiększa bezpieczeństwo projektu
- Nabycie podstawowych pojęć z zakresu zarządzania wymaganiami i analizy biznesowej
- Poznanie środowiska realizacji projektu i wpływu udziałowców
- Poznanie struktury dokumentacji analizy biznesowej
- Poznanie i przećwiczenie w praktyce dokumentowania wymagań biznesowych